Media Reklam
Publicerat: 2015-06-11

Spaning

Den ”onåbara” generationen

Den ”onåbara” generationen

Enligt en nyligen publicerad undersökning från Orvesto, Konsument 2015:1, så är den yngre generationen allt mer negativ till reklam på nätet och också aktivt ser till att filtrera bort reklamen. Undersökningen visar att över 40% av 16-24 åringarna använder Adblockers när de surfar. Totalt är det ca 17% som använder dessa blockerare och det är vanligast på datorn. Det här är förstås besvärande för reklambranschen och alla de tjänster som lever på reklamintäkter. Fenomenet beskrev vi i vår trendanalys ”Onåbar”. En stor utmaning blir hur man ska göra för att komma runt detta. Experter menar att det redaktionella materialet kommer att öka i betydelse och att det kommer att bli viktigare för företag att synas där.
Läs mer om undersökningen här:
http://www.tns-sifo.se/nyheter-och-press/2015/6/orvesto%C2%AE-konsument-20151-aer-nu-lanserad!