Shopping
Publicerat: 2018-05-16

Spaning

Digitala kvitton på Hemköp

Digitala kvitton på Hemköp

Hela 44 procent av svenskarna önskar få sitt kvitto digitalt och endast 3 procent sparar sitt kvitto efter matinköp, det visar en ny Sifoundersökning. De i åldern 16-49 år är som mest positiva till den digitala förändringen. 56 procent i åldern 30-49 år vill få sitt kvitto digitalt. I åldern 50-64 år ligger samma siffra på 40 procent. Hur ofta man slänger sitt kvitto efter matinköp visar också åldersskillnader. Endast 1 procent i åldern 16-49 år sparar alltid sitt kvitto jämfört med 10 procent i 65-79 år.
Hemköp kommer därför nu att som första matkedja börja erbjuda digitala kvitton. Hemköp var först med ett kortlöst medlemskap för några år sedan och är nu först i dagligvarubranschen att införa digitala kvitton i de cirka 190 butikerna. Digitala kvitton är en förmån inom Hemköps bonuskundsprogram där cirka 1,5 miljoner är medlemmar.
 
Läs mer: https://www.hemkop.se/press/digitaltkvitto