Digitala skönhets-produkter från L’Oreal

Digitala skönhetsprodukter från L’Oreal

Kosmetikaföretaget L’Oréal Paris har lanserat en digital sminklinje som fungerar på livevideo med hjälp av AR-teknik. Det digitala sminkverktyget gör det möjligt för användare av sociala medier att testa olika utseende på Google Duo, Snapchat och Instagram.

Den nya tjänsten, ”Signature Faces”, (skapat av den kreativa byrån Virtue), fungerar med Snap Camera i Snapchat. Användare kan virtuellt ”bära” produkterna vid live videosamtal på plattformen, liksom på Instagram och Snapchat. L’Oréal Paris släpper också ett ”exklusivt utseende” på Google Duo, den första skönhetsprodukten som används direkt på Googles videokonferenssystem.

Enligt företaget finns det tio virtuella filter över tre teman: ”volumising capsules”, “plump shot” och “fire match”, med vilka människor kan experimentera med olika sminkstrukturer.

 

Källa: https://www.loreal-paris.co.uk/signature-faces

 

Bild: L’Oreal