Ericssons tio tech-trender för 2030

Telekomföretaget Ericsson förutspår att en hybrid av uppkopplad teknik integrerad i verkliga fysiska miljöer för att förbättra shopping- och köpupplevelser kommer att vara en vanlig del av vardagen år 2030. Studien baseras på intervjuer med sk early adopters. Rapporten Ericsson ConsumerLab 10 Hot Consumer Trends riktar den in sig på tidiga konsumenters syn på en tidslinje för 2030 på temat hybridköpupplevelser i en fiktiv ”Everyspace Plaza”-galleria. Konsumenterna ombads att utvärdera 15 hybridköpcentrum som utökar den fysiska konsumentupplevelsen med hjälp av digital teknik. Nästan fyra av fem svarande tror att alla 15 testade koncept kommer att vara tillgängliga i någon form till 2030.

 

Läs hela rapporten här: https://www.ericsson.com/en/reports-and-papers/consumerlab/reports/10-hot-consumer-trends-2030-the-everyspace-plaza

 

Bild: Press Ericsson