Media
Publicerat: 2014-09-18

Spaning

Förändrat medialandskap

Förändrat medialandskap

Ericsson ConsumerLab har presenterat sin årliga undersökning av media och tv-vanor. Här är några av de viktigaste punkterna i rapporten:
- Streaming allt vanligare och närmare sig linjärt tv-tittande
- Kunderna vill ha ”bulk-tittande”, dvs vill att alla avsnitt i en tv-serie finns tillgängliga på en gång
- Ökad betalningsvilja för att ha access överallt (mobilt)
- DVR påverkar linjär tv. Tittarna ser tv-kanalerna som tv-banker
- Tittarna vill ha högupplöst och efterfrågar 4K
- Nya utmaningar för tv-operatörer. Kunderna efterfrågar ökad flexibilitet och vill inte betala för fasta paket.
Läs rapporten här:
http://www.ericsson.com/news/140904-ericsson-consumerlab-annual-tv-and-media-report_244099436_c
http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/tv-media-2014-ericsson-consumerlab.pdf
http://www.slideshare.net/Ericsson/ericsson-consumerlab-annual-tv-media-report