Försäkrings-bolag tar fram ljudlogotyp

Försäkringsbolaget If satsar på en helt ny ljudlogotyp som bygger på verkliga ljud från kundernas vardag i samband med kampanjen ”If hjälper mycket”. Tanken är att visa hur If kan hjälpa sina kunder i vardagen. Att If hjälper så mycket mer än att ta ett djupt andetag och räkna till tio eller gaffatejp på fönsterrutan. I If:s logotyp finns tre punkter som nu har en bärande roll i varumärkesidentiteten. Prickarna inleder försäkringshändelsen i filmerna – innan vasen ramlar, innan bilen repas – och ackompanjeras av den nya ljudlogotypen som förstärker historieberättandet (tex. ringklockan på en cykel). ”If hjälper mycket”-uttaget syftar till att nå en bred försäkringspublik samt konkret och kontinuerligt påminna om värdet av If och försäkring.

 

Källa: https://www.resume.se/kommunikation/varumarke/if-senaste-svenska-varumarket-att-lansera-ljudlogotyp/

 

Bild: Screen shot