Helsingfors marknadsför sig mot kineser

Helsinki Marketing har slutet ett samarbetsavtal med kinesiska Tencent . Man lanserar nu tillsammans miniappen Helsinki som integrerad del av Tencents WeChat-app. Samarbetet uppges hr en betydande multiplikativ effekt för Helsingfors attraktionskraft och turism samt för att locka investeringar och experter.

Det första skedet av Helsingfors miniapp innehåller information om sevärdheter, tjänster, evenemang och att röra sig i staden, samt bland annat 360-panoramabilder och en översättningstjänst. Inom kort kommer appen att få en interaktiv karta med platsinformation samt kollektivtrafikdata, som underlättar mobiliteten. I kikaren finns även att testa integration av WeChat Pay som del av tjänsten. Tjänsten fungerar såväl för användare som planerar sin semester som för användare som söker saker att göra och information under sin vistelse i Helsingfors.

Miniappen Helsinkis första skede lanserades som del av det kinesiska nyårsfirandet i Helsingfors torsdagen den 15 februari.

Läs mer: http://news.cision.com/helsinki-marketing/r/helsinki-reaches-out-to-millions-of-chinese-travellers-with-new-helsinki-mini-program,c2453188