Klarna lanserar globalt konsumentråd

Klarna lanserar globalt konsumentråd

Betalningsföretaget Klarna vill engagera konsumenter i att utveckla framtidens shoppingupplevelse och lanserar därför “Consumer Council”. Initiativet sker på global nivå där Klarna bjuder in sina konsumenter till återkommande träffar för att få ta del av deras tankar och upplevelser kring att shoppa med Klarna. Träffarna kommer att äga rum på samtliga av Klarnas huvudmarknader tre gånger per år.

De första “Consumer Council”-träffarna kommer att äga rum i London den 10:e mars och Stockholm den 16:e mars. Senare i vår kommer träffar även att äga rum i Manchester, Berlin och New York. Varje träff kommer att ha ett specifikt tema som är relevant för de olika marknaderna. Efter varje träff kommer de insikter och erfarenheter som konsumenterna delar med sig av att sammanfattas i en rapport som därefter kommer att användas vid förbättring av befintliga produkter och tjänster, samt utvecklingen av nya. Initiativet kommer gå att följa i Klarnas blogg som löpande kommer att uppdateras med de förbättringar som konsumentrådet leder till.

Källa:  https://www.klarna.com/international/press/klarna-launches-global-consumer-council/

Bild: Press Klarna