Spaning
Kolsyrad mjölk- och fruktdryck
Arla har bestämt sig för att utmana läskmarknaden med ett nyttigare alternativ. Målet är att tredubbla omsättningen på mjölkbaserade drycker fram till år 2020.
Bland annat kommer man att lansera kolsyrad mjölkdryck med fruktsmak, en mjölkdryck med te och en proteinrik mjölkdryck.
Arla bedömer att den mer urbana livstil som sprider sig talar för att fler äter och dricker på nya sätt. Bland annat blir det vanligare med mellanmål som inmundigas utanför hemmet.
Nya försäljningskanaler såsom bensinstationer, tågstationer, gym, arbetsplatser, kaféer, barer etc. kommer att ingå i Arlas satsning.
Se pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/arla/pressreleases/arla-ska-tredubbla-omsaettningen-av-mjoelkbaserade-drycker-1538743?utm_campaign=Alert&utm_source=alert&utm_medium=email