Produkter med fokus på innehåll

Företag som The Ordinary och Brandless i USA vill lyfta fram autentiska och transparenta produkter som med tydlighet förmedlar innehållet i produkterna.

The Ordinary är ett varumärke från USA som låtit innehållet döpa produkterna för att således garantera tydlighet. Genom att kalla en produkt som innehåller till exempel Retinol för just Retinol går det inte att ta miste. Konsumenter söker idag aktivt upp kunskap om olika ingredienser som de vill köpa. Genom att namnge produkterna efter de populära ingredienser hamnar The Ordinary högt upp bland sökresultaten menar Nicola Kilner som är co-CEO på företaget bakom The Ordinary.

Brandless är också ett amerikanskt företag som finns online. De erbjuder ett brett sortiment av varor med allt från hälsa och skönhet till hem och matvaror. Produkterna har simpla etiketter med innehållet tydligt utskrivet på framsidan. Alla produkter kostar dessutom 3$ eller mindre.

Gemensamt för både The Ordinary och Brandless är att fokus ligger på ingredienserna, med pressade priser, och minimal marknadsföring.

Källa:
https://fashionista.com/2018/02/brand-free-minimalist-beauty-brands
https://brandless.com/
http://theordinary.com/