Provrum för e-handlare

Att beställa kläder på internet är fortfarande lite av ett lotteri. Det är svårt för kunden att veta om kläderna eller skorna verkligen passar och ser ut som de gör på bilderna på e-handlarnas webshoppar. Det vill nu företaget Wilde rooms förändra och planerar att lansera ett koncept med provbutiker dit kunderna kan komma för att prova kläder som de tänkt köpa hos e-handlare. Konceptet fungerar så att Wilde rooms tar hem de kläder kunden vill prova och leverera dessa till en av sina lounger. (Wilde rooms kommer troligtvis öppna i centralt belägna köpcentrum, till en början i Londonområdet.) Kunden provar i lugn och ro, och betalar för de plagg man vill köpa.

Wilde rooms kommer ta ut en avgift för servicen som ska täcka de kunder som eventuellt inte dyker upp. Upplägget ska göra det både enklare för kunden och säljaren. Affärsmodellen bygger på att Wilde rooms tar en andel av försäljningspriset från deltagande varumärken. I nuläget har cirka 130 företag anslutit sig, däribland TopShop, Reiss, House of Fraser och Karen Millen. Wilde rooms kommer att lanseras under hösten 2015.

Läs mer här: http://www.wilderooms.com/