Media Shopping
Publicerat: 2023-04-21

Spaning

Snap ökar satsningen på AR-shopping

Snap ökar satsningen på AR-shopping

Snap ökar nu sin satsning på augmented reality (AR) och dess användning inom shopping. Detta sker dels genom lanseringen av olika funktioner i appen som har samlingsnamnet Shopping Suite, dels genom lansering av en AR-spegel som kan användas i butiker.

Shopping Suite består av fem funktioner, inklusive 3D-visningsprogram, Prova med AR och Fit Finder.

  1. Prova med AR: Shoppare kan prova på nya stilar av kläder, skor och tillbehör i realtid. Detta inkluderar teknik för att Prova Kläder, vilket låter shoppare ladda upp foto på sig själva för att omedelbart se hur produkt ser ut på dem, och med Prova Accessoarer som låter shoppare interagera med produkter genom AR-upplevelser live, direkt från produktens detaljsida.
  2. 3D-visningsprogram: En interaktiv visning av produkten som låter shoppare granska varje vinkel och detalj hos en produkt.
  3. Fit Finder: En AI-teknik som ger shoppare en mycket precisa passform- och storleksrekommendationer som är perfekta för deras unika kroppsform och passformspreferenser.
  4. Företagshanterare: En front-end instrumentpanel och back-end infrastruktur för att hantera och skapa AR-tillgångar, implementera Shopping Suite SDK, skapa AR-upplevelser och hantera tillgångskataloger i 3D-format – allt samtidigt som du ser prestandaanaalyser för kundengagemang och omvandlingar i realtid.
  5. Praktiska integrationstjänster: Ett dedikerat internt team hjälper kunderna att smidigt gå med och aktivera Shopping Suites kraftfulla funktioner från kick-off till slut.

Man lanserar även en särskild AR-spegel. AR Speglar ger möjlighet till virtuella provningar och att använda sig av AR i butik. Detaljhandelsmärken som Men's Wearhouse och Nike har redan använt sig av AR-speglar för att förbättra upplevelsen i butiker. Man samarbetar också med Coca-Cola för att omvandla en automat till en helt ny produktupplevelse. Vår första prototyp är en AR-aktiverad Coca-Cola-automat som erbjuder en portal till AR-upplevelser, belöningar och mer. Shoppare kan gå fram till maskinen och gestikulera för att kontrollera vad som komma skall.

 

Källa: https://newsroom.snap.com/sv-SE/sps-2023-transforming-retail-with-the-ares-shopping-suite

 

Bild: Snap