Kultur / Fritid Media Reklam
Publicerat: 2025-01-22

Spaning

Stim lanserar ljudlogotyp

Stim lanserar ljudlogotyp

Upphovsrättsorganisationen Stim har för första gången valt att ljudsätta sitt varumärke. Ljudlogotypen släpps i form av en låt på streamingplattformar och som vinylsingel. Det finns även planer på att låta andra musikskapare tolka och remixa den över tid.

Låten ”Stim Signature” är en minut lång och bygger på Stims nya ljudlogo, en kort sekvens av toner, som på olika sätt återkommer genom låten. För Stim som under 2024 lanserade en helt ny visuell identitet, blir ljudlogotypen ytterligare ett sätt för organisationen att stärka varumärket. I sann musikanda släpps låten på ett antal streamingplattformar, som en vinylsingel samt en “behind the scenes”-video som visar hantverket och processen bakom skapandet av låten.

Kompositörer, ljuddesigner och musiker på Darwood Music har komponerat och spelat in Stim Signature, ett verk där en bredd av musikaliska uttryck får ta plats, bland annat med en 18 personer stor stråkorkester. Framåt kommer olika musikskapare att få göra egna tolkningar av ljudlogotypen i olika genrer och remixer för att visa på musikens bredd och möjligheter.

 

Källa: https://news.cision.com/se/stim/r/stim-lanserar-ljudlogotyp,c4092398

 

Bild: Press STIM