Media Värderingar
Publicerat: 2024-05-15

Spaning

Tiktok sätter etikett på AI-innehåll

Tiktok sätter etikett på AI-innehåll

TikToks kommer i samarbete med flera branschledande aktörer ta ytterligare steg för att märka upp och legitimera content, likväl som att skydda användaren från desinformation och skadligt innehåll. I samarbete med Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) blir TikTok den första plattformen att implementera verktyget Content Credentials.

TikTok kan nu automatiskt upptäcka AI-genererat innehåll (AIGC) när det laddas upp från vissa andra plattformar. I samarbete med Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA) blir de den första videodelningsplattformen som implementerar C2PAs teknik för att kunna legitimera innehåll. TikTok lanserar därmed verktyget Content Credentials som fäster "metadata" till innehåll, vilket kan användas för att omedelbart känna igen och märka AIGC.

 

Källa: https://news.cision.com/se/tiktok/r/tiktok-lanserar-verktyg-for-att-verifiera-ai-innehall---blir-forst-i-branschen,c3976888

 

Bild: Depositphotos