Upplevelse-butiker är framtiden enligt URW

Upplevelsebutiker är framtiden enligt URW

Unibail-Rodamco-Westfields har släppt detaljhandelstrendrapporten ”Westfield How We Shop: The Next Decade”. I rapporten presenteras fem viktiga trender som gemensamt kommer att förändra detaljhandeln från grunden. En prognos är att 2025 bli året då upplevelseerbjudandet kommer att ta över majoriteten av butiksutrymmena.

Framtidens shoppingtrender enligt URW:s rapport.

-Selekteringsmotvilja – Över hälften av de europeiska konsumenterna är frustrerade över begränsade valmöjligheter och dåligt anpassade personliga rekommendationer på nätet.

-Upp-och-nervänd detaljhandel – Hela detaljhandelsmodellen och människors shoppingvanor kommer att förändras från grunden fram till år 2025, då 59% av konsumenterna förväntar sig att mer än hälften av detaljhandelsutrymmet kommer att tillägnas åt upplevelser snarare än produkter

-Självförsörjande butiker – Konsumenternas medvetenhet kommer snabbt att påskynda efterfrågan på fler hållbara lösningar, där hela 71% av konsumenterna efterfrågar produkter som tillverkas direkt i butiken.

-Shoppingkirurgi – Återförsäljare kommer att lyfta personalisering till nästa nivå och likt läkare diagnostisera utifrån exakta behov.

-Lokal anpassning – Morgondagens detaljhandelsutrymmen kommer att bli symbiotiska mötesplatser i lokalsamhället.

 

Läs hela rapport: https://www.urw.com/en/press-room/press-news/a-new-decade-of-experience-retail-dawns-across-europe

 

Bild: Screenshot URW