7-eleven bemannar med robot i Sydkorea

7-eleven bemannar med robot i Sydkorea

7-eleven har nu börjat bemanna sina butiker i Sydkorea med en robot som ser ut som en isbjörn(!). Först ut är en butik i den välkända skyskrapan Lotte World Tower. Roboten, kallad Veny, är utrustad med allt från AI till handscanning.

Tidigare har 7-eleven i Sydkorea introducerat en sk Palm-Authentication-lösning kallad ”HandPay” vid utvalda 7-Eleven-försäljningsställen i Seoul. Kunderna behöver i förväg lagra sina krypterade biometriska data, men när de sedan handlar så behövs inga kort eller koder utan identifieringen sker enbart genom scanning av handflatan.

Den nya isbjörnsroboten, Veny, är tänkt att minimera arbetskraften eftersom den innehåller olika funktioner som AI-kommunikation, ansiktsigenkänning, bild- och rörelseavkänning, känslomässigt uttryck, betalningslösning och utcheckning.

Bland annat är rösttjänsten förberedda för 1000 scenarier som produktinformation och daglig konversation. Om kunden vill kan Veny upptäcka och komma ihåg deras ansikten och baserat på denna information använda ett personligt tilltal vid besök i butiken.

 

Läs mer: http://www.ajudaily.com/view/20180828142203782