Stadium blir plattform för sport- och sportmode

Nu lanserar sportkedjan Stadium den digitala marknadsplatsen Stadium Connect. Det ger både stora och små sportvarumärken möjlighet att sälja sina produkter via Stadiums webbshop. Med Stadium Connect kommer sortimentet att breddas rejält, både inom kategorier där Stadium redan är starka och med nya områden som till exempel. surfing, kampsport, fitness och ridsport. Kunderna handlar produkterna på Stadiums vanliga sajt, men de levereras direkt från partnerföretagens egna lager. Idag möts en Stadiumkund av ca 7000-8000 produkter i våra butiker och över 20 000 produkter online. Något som kommer att fördubblas nu. Ett 30-tal partners har redan anslutit sig, allt från Craft och Casall till Surfskjulet och Didriksons. Marknadsplatsen är idag i gång på Stadium men kommer även till Stadium Outlets e-handels sajter. Första målet är att samarbeta med över 200 partners inom de närmaste åren.

 

Källa: https://www.mynewsdesk.com/se/stadium_/pressreleases/stadium-lanserar-digital-marknadsplats-ska-bli-den-sjaelvklara-destinationen-foer-sport-och-sportmode-3135099

 

Bild: Screen shot