Volvo lanserar mobilitets-varumärket M

Volvo lanserar mobilitetsvarumärket M

Volvo Cars lanserar M, ett nytt varumärke som ska utöka företagets globala mobilitetserbjudande genom att erbjuda tillgång till bilar och tjänster on demand genom en intuitiv app. M lär sig av användarens behov, preferenser och vanor för att skapa en personlig och skräddarsydd upplevelse. Tjänsten lanseras i Sverige och USA under våren 2019. M utvecklar en egen teknik för inlärning där konsumenterna får frågor om sina specifika behov snarare än att endast informeras om var de kan hitta närmaste bil.

Utöver ett team av erfarna och efterfrågade programmerare och nya talanger drar M nytta av 20 års kunskap och data från Sunfleet, Volvo Car Groups bildelningsföretag. Sunfleet integreras helt i M under 2019, vilket gör tjänsten tillgänglig för alla nuvarande Sunfleet-medlemmar. Den nya tjänsten är ett led i att göra Volvo Cars till något mer än ett bilföretag. under missionen ’Freedom to Move’”.

 

Läs mer: https://m.co/