Stadium aktiverar med AR i jul

Sportklädeskedjan Stadium nya julkampanj syftar till att inspirera fler till ett liv i rörelse. Med Augmented Reality-teknik skapar sportkedjan en upplevelse för kunden som är värd att återvända till under hela kampanjperioden.

Stadium lanserar två interaktiva julklappsspel. Spelen baseras på Augmented Reality-teknik (AR) och är utformade att vara enkla att förstå och roliga att spela, det viktigaste är att spelaren rör på sig för att samla poäng via sin mobiltelefon. Med hjälp av Facebooks plattform får spelaren ta del av AR-upplevelsen utan att ladda ner någon app.

Det ena spelet är kopplat till de fysiska butikerna och startas av att användaren läser av en symbol i till exempel skyltfönstret. Det andra spelet kan spelas var som helst genom att använda kameran riktad mot ansiktet. Gemensamt är att båda går ut på att spelaren ska samla tre likadana paket för att låsa upp unika erbjudanden som uppdateras under hela kampanjen.

 

Källa: http://www.mynewsdesk.com/se/stadium_/pressreleases/stadium-aktiverar-julen-2805929