Spaning
Väderstyrd reklam från Apollo
Researrangören Apollo är nu först i Sverige med denna typ av regnstyrda annonsering. Det är AdCityMedia som tillsammans med mediabyrån Scream och Apollo har utvecklat kampanjen – detta med bakgrund av att det bokas fler resor då det är dåligt väder.
Kampanjen går utomhus i AdCityMedias LED-skärmar med full motion i Stockholm, Göteborg och Malmö – via gps-positionering kontrolleras väderprognosen i realtid för varje reklamyta. Apollos rörliga filmer visas endast då väderprognosen visar nederbörd 0,1 mm regn och uppåt.
Kampanjen går igång så snart det regnar vid en skärm, då går den upp på 20 % SOV och boostar automatiskt upp sig. Visningarna kommer att fördelas jämt mellan de tre städerna – regnar det tillexempel extra mycket i Göteborg betyder det att kampanjen avslutas där snabbare.
Läs mer här: http://www.mynewsdesk.com/se/apollo/pressreleases/foerst-i-sverige-men-den-nya-annonseringsloesningen-apollo-vaelkomnar-daaligt-vaeder-endast-vid-regn-rullar-vinterkampanjen