Trend
Intelligent reklam
Vill du ha full tillgång till Sveriges störta trendsajt?
För att ta del av alla våra spännande spaningar och trendanalyser kan du prova tjänsten gratis under 1 vecka. Teckna ett provabonnemang här för omedelbar access.
Relaterade spaningar
Burgare utan namn, bild eller ingredienser
MAX Burgers har lanserat en burgarnyhet. Men den här gången utan varke...
Läs mer
Virtuell influencer marknadsför ny BMW
Den tyska biltillverkaren BMW har avslöjat sin senaste iX2-kampanj med den
Läs mer
Väderstyrd utomhusreklam
Svenska cidermärket Kopparberg har lanserat en out-of-home-kampanj i S...
Läs mer
Reklam-tröttheten tilltar igen
Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer har de senaste 15 åren låti...
Läs mer
Google gör det lättare att inte bli spårad
I likhet med Apple så kommer Google från och med april att göra det mö...
Läs mer
Trender inom PR
Mynewsdesk har tagit fram rapporten “State of Nordic PR & communic...
Läs mer
Lush bojkottar sociala medier
Kosmetikföretaget Lush kommer att bojkotta en rad olika sociala medier...
Läs mer
8 av 10 oroar sig för missbruk av personuppgifter
BCG presenterar tillsammans med Ipsos och Google resultaten från två s...
Läs mer
Reklam-tröttheten större än någonsin
Reklamtröttheten i Sverige når nya höga nivåer. Intresseorganisationen...
Läs mer
Lär dig avslöja fake news
Forskare vid Cambridge och Uppsala universitet har utvecklat ett onlin...
Läs mer
Virtuell influencer
Lil Miquela är en global influencer som har över 1,6 miljoner följare...
Läs mer
Jula lanserar Julamust
I samband med årets julhandel lanserar detaljhandelskedjan Jula sin al...
Läs mer
Först i Europa med videoshopping
Livestreaming-appen Bambuser har tillsammans med Monki och NA-KD lanse...
Läs mer
Etisk guide för AI på gång
I takt med att AI och maskininlärning tar allt större plats i samhälle...
Läs mer
Anonymiserad ansikts-igenkänning fick hög träffsäkerhet
I maj genomförde startupbolaget Indivd en forskningsstudie kring anony...
Läs mer
Svenskar negativa till riktad reklam
En majoritet av svenskarna uppfattar anpassad reklam som ett intrång p...
Läs mer
Ny studie om riskbenägenhet
Vid Nationalekonomiska institutionen på Uppsala Universitet har det gjorts
Läs mer
Lexus reklamfilm framtagen av artificiell intelligens
AI-plattformen IBM Watson har nu använts för att på uppdrag av bilmärk...
Läs mer
Digitala annonser på bilrutan
Det amerikanska företaget Grabb-It har tagit fram en lösning för att v...
Läs mer
Väderstyrd reklam från Apollo
Researrangören Apollo är nu först i Sverige med denna typ av regnstyrd...
Läs mer
Toyota använder AI för att skapa reklamfilm
I en av sina senaste reklamkampanjer för modellen Rav4 har Toyota tagi...
Läs mer
Mittmedia gör motdrag mot Adblockers
Mittmedia släpper i dagarna Sveriges första adblocker-säkra sajtplattform.
Läs mer
Google AdWords & Promotion Pins
Google ändrar nu så att AdWords blir 50 % större och det har visat sig...
Läs mer
Egmont satsar helt på programmatic
Egmont har beslutat att all deras annonsförsäljning ska ske genom prog...
Läs mer
Styr reklamen med ögat
Hudvårdsföretaget ACO har tillsammans med reklambyrån DDB tagit fram e...
Läs mer
Maskiner nära att tolka känslouttryck bättre än människor
Många av världens stora företag, så som Procter & Gamble, Unilever och
Läs mer
Ögonspårning
E-sport börjar allt mer etablera sig som en seriös form av tävling och har
Läs mer
Mercedes lanserar twitter-styrd reklam
Mercedes har i Storbritannien lanserat en tv-reklam som styrs av tittarnas
Läs mer
Insiktsbaserad reklam som värmer
23:e januari. För många en mörk och deppig dag och förutom att det är...
Läs mer
Live-reklam
Ny teknik har ändrat förutsättningarna för att göra så kallas utomhusr...
Läs mer
Shoppa direkt i reklamfilmen
Puma är ett av de första företagen att lansera konceptet ”shopable films”.
Läs mer
AI reklam
I centrala London har reklambyrån M&C Saatchi testat vad som uppges va...
Läs mer